close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מקרים ותגובות בחיי הנער המתבגר – לדיון משותף

הרב ערן מרגליתכב ניסן, תשפא04/04/2021
פרק ט מתוך הספר צניעות ושמירת הברית בדורנו
<< לפרק הקודם
 - 
לפרק הבא >>

פרק ט מתוך הספר חינוך לצניעות ושמירת הברית בדורנו

תגיות:
מקרים ותגובות בחיי הנער המתבגר - לדיון משותף

כהשלמה ללימוד המקורות, הובאו כאן מספר מצבים ומקרים שיכולים להופיע בחיי הנער המתבגר, אתם מוזמנים לדון ביחד ולחשוב מה ניתן לעשות ואיך יש להתנהג בכל מציאות.
פרק זה מתאים במיוחד לדיון כּתתי ו/או לימוד בחבורה. ניתן בכל מפגש לבחור סיפור מקרה אחד או יותר לדיון, וניתן גם לבקש מהנערים שיעלו מקרים נוספים המעסיקים אותם.

מקרה א

השנה אתה לומד יפה בישיבה, גם מעבר לשעות הלימודים אתה קובע עתים לתורה ולומד עם חברים. לפני יומיים פנה אליך חבר והציע לך לשקול להכנס להדרכה בסניף בו הוא מדריך.

אתה ממש מתלבט, מצד אחד חשוב לתרום לצעירים, ומצד שני זה יכול ממש להוציא אותך מאווירת הלימוד שהצלחת להכנס אליה. מה תעשה?

מקרה ב

לפני יומיים התקשר אליך חבר מהכיתה והזמין אותך להצטרף אליו ולעוד כמה חברים לטיול בכנרת. אתה לא כל כך יודע איך תהיה האווירה בטיול ועד כמה יקפידו על מקומות צנועים. מה תעשה?

מקרה ג

השבת אתה חוזר מהישיבה התיכונית הביתה. ההורים הודיעו שהם נוסעים לשישי שבת, והבית יישאר ריק – בפעם הקודמת שזה קרה, אחרי כמה שעות לא הצלחת להתגבר ו'נפלת' במחשב הביתי. מה תעשה השבת?

מקרה ד

בבית יש לכם אינטרנט עם הגנה. לאחרונה שמת לב שאחד השכנים פתח את סיסמת ההגנה של האינטרנט שלו, ואתה יכול להיכנס ללא כל קושי דרך הקו שלו ולגלוש חופשי. מה תעשה?

מקרה ה

חבר קרוב סיפר לך שיש לו חברה. בהתחלה הם 'שמרו נגיעה', אבל בימים האחרונים הם לא מצליחים להתגבר והעניינים הולכים ומתדרדרים. אתמול החבר שיתף אותך שמאז שזה קרה הוא עסוק במחשבות איך לעצור את העסק.

מה תייעץ לו?

מקרה ו

חופשת הקיץ התחילה – בשבוע הראשון הצלחת לשמור על סדר יום של תפילת שחרית במניין ולימוד יומי, אבל מהשבוע השני התחלת לקום אחרי 11.

מה אתה מתכוון לעשות בנידון?

מקרה ז

אתה לומד יפה בישיבה וגם קובע עיתים לבד ללימוד תורה, אבל כשאתה חוזר הביתה היצר מתגבר ולבסוף אתה נכשל בהוצאת זרע. אתה מרגיש רע, מרגיש צבוע ומתלבט האם להפסיק את הלימוד – מה תעשה? עם מי תרצה לדבר?

מקרה ח

אתם יושבים אצל אחד החבר'ה, מישהו מוציא 'סמים' ומציע לחבר'ה להתנסות. איך תגיב?

ישבתם אצל החבר'ה. אחד החבר'ה הוציא סמים, כל אחד ניסה קצת, הרגשת שגם אתה חייב להיות כמו כולם... - איך תגיב ביום שאחרי?
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה